Stedentrip; Barcelona

Eigenlijk schaam ik  me een klein beetje dat ik dit berichtje nu pas met jullie deel, maar aangezien ik het er erg naar mijn zin heb gehad wil ik er toch nog even een blogpost over schrijven. Bij deze:

Een aantal weken geleden ging ik samen met mijn zus en een nicht naar Barcelona. Ik wou al een tijdje heel graag naar Barcelona, omdat ik had gehoord dat je er erg goed kan shoppen en natuurlijk voor ‘Camp Nou'(diehard voetbal fan hier!). En bovendien, is het natuurlijk een hele mooie stad waar je veel kunt doen en zien.

Ik houd heel erg van reizen. Het is een van de dingen de ik graag doe en ik ben ook al naar veel landen geweest. Een stedentrip zoals dit was iets heel anders. We hadden de trip al ruim van te voren geboekt en het laatste moment was nogal al stressen aangezien ik een uurtje van te voren begon met inpakken… We hadden allemaal afgesproken om weinig mee te nemen, maar toen we eenmaal vertrokken zaten de twee grote koffers toch aardig vol.

Eenmaal aangekomen in Barcelona, namen we de bus naar Plaça Catalunya. Volgens Google Maps was ons hotel op 10 minuten afstand vanaf het plein, hoe handig! Hier komt het leuke, om de hoek bij het hotel zat een Zara(!!!) en om de andere hoek een Pull & Bear. Nadat we onze spullen hadden gedumpt en even waren bijgekomen, besloten we om naar buiten te gaan en even wat te eten. Na het eten kon het winkelen eindelijk beginnen.

We gingen van de ene Zara naar de andere Zara, van de Mango naar Stradivarius(samen met Zara mijn favoriete winkels). Toen wij er waren, eind januari, was er ook nog eens een grote sale, dus we hebben ook nog eens veel dingen met leuke prijsjes kunnen kopen. In de avond hadden we met een vriendin van mijn zus afgesproken die ook in Barcelona was en hebben we met ze allemaal lekker Thais gegeten. Daarna hadden we nog even rond gelopen en een ijsje gegeten.

De volgende dag gingen we na een lekker ontbijt weer winkelen. We hadden de hele dag om te winkelen en daar hadden we ook volop gebruik van gemaakt. Aangezien ons hotel zo centraal gelegen zat, konden we tussen door ook nog even uitrusten en eten. In de avond hebben we weer door de stad gewandeld en het was lekker druk op straat. De winkels zijn doordeweeks tot 21.30 open, dus ’s avonds was er ook nog volop te doen. Wat mij die dag zo opviel is dat de mensen in Barcelona vriendelijk en open zijn. Ik had van te voren gehoord dat de mensen geen moeite nemen om Engels met je te praten en dat je als ‘toerist’ niet op een vriendelijke manier wordt behandeld. Ik heb daar helemaal geen last van gehad. Het was een hele lange dag waarbij we veel hebben gewinkeld.

De volgende dag gingen we op een tour met de rode bus, die je zo’n beetje in elke stad vindt, en zijn we naar verschillende bekende dingen geweest. Helaas voor ons regende het die dag nogal, dus hebben we een paar dingen over moeten slaan omdat die buiten waren. Ik keek al de hele dag, of eigenlijk het hele tripje, uit naar Camp Nou. Je kan bij de kassa een kaartje kopen voor een tour door het stadion. Volgens mij kost een kaartje 25 euro, maar het geld is het helemaal waard. In het stadion is er een route die je kan volgen en zo krijg je (bijna) alles te zien. Je vindt er o.a. een museum, het veld zelf(duh!), de kleedkamers(ze zeggen dat het de echte kleedkamer is, maar dat lijkt me sterk) en je hebt bovenaan een mooi uitzicht. Buiten is er ook een grote FC Barcelona winkelen waar je van alles kunt kopen. Shirts, sleutelhangers, ballen, schoenen en noem maar op. Ik wou eigenlijk een orginele Afellay shirt kopen, maar zo’n shirt kost iets van 100 euro… Daarna zijn we naar Sagrada Familia geweest. Als je een keer in Barcelona bent, moet je echt naar Camp Nou en Sagrada Familia gaan.

De volgende dag was het weer tijd om weg te gaan. Het was op een zondag, dus de meeste winkelen waren dicht. We konden niet nog een bustour doen, omdat we maar tot 13.00 hadden. We hadden nog een beetje gewandeld en nog even lekker gegeten. Er waren nog wel wat  kleine winkels open waar je souvenirs etc. kon kopen.  Daarna was het alweer tijd om in te pakken, uit te checken en om weer naar het vliegveld te gaan.

Ik heb echt heel erg van het tripje genoten en ik wil zeker nog een keertje terug. Ik heb ook veel dingen geshopt, maar die heb ik niet op de foto gezet. Daarnaast vind ik het ook lastig om foto’s van kleding te maken, maar je zal het allemaal vast nog wel eens terug zien in OOFT en andere foto’s. Ik zal er dan wel bij zetten dat ik het in Barcelona had gekocht.

2 thoughts on “Stedentrip; Barcelona

  1. Leuk verslag! Je hebt een erg leuke blog ik ben je gaan volgen via bloglovin.
    Neem je ook een kijkje op mijn blog?

    Liefs

Geef een reactie

