Primark shoptips

De meeste van jullie zijn inmiddels al wel eens een keertje naar de Primark geweest en je hebt er sowieso wel eens van gehoord. Primark staat bekend om lage prijzen en een groot assortiment met de laatste mode. Er zijn momenteel twee winkels in Nederland, in Rotterdam en Hoofddorp, maar er komen steeds meer vestigingen erbij. Primark is een leuke winkel en je kan er veel kopen voor weinig geld. Maar pas op, het totaal bedrag kan soms erg hoog oplopen en veel spullen gebruik je eigenlijk niet. Ik geef jullie vandaag wat tips die je misschien kunt gebruiken als je een keertje gaat shoppen bij de Primark.

Tip 1; Goed nadenken

Denk goed na of je dat ene shirtje of de zoveelste basic top ook echt gaat dragen. Een simpel shirtje zal rond de 4 euro zijn en een topje ook zoiets. Vaak denk je ‘Oh! Zo goedkoop, ik neem het wel mee’. Nee, niet doen! Koop het alleen als je van te voren al weet dat je het gaat dragen. Omdat de prijzen zo laag zijn en heb je de neiging om veel te kopen. Uiteindelijk koop je 4 shirtjes van 4 euro, 5 topjes van 3 euro, 2 leggings van 5 euro en bij de kassa staan naturlijk ook allemaal dingen die er oh zo leuk uit zien, maar waarvan je eigenlijk al kan verwachten dat je het niet gaat gebruiken. Ik heb nu al een paar keer gehad dat ik mijn mandje vol gooide met dingen, omdat ik dacht dat het zo goedkoop was. Als je bij de kassa staat en wilt gaan betalen, zie je pas hoeveel het is. Ik kwam elke keer al snel op 80/90 euro…Uiteindelijk heb ik elke keer meer dan de helft van de spullen niet gebruikt en hangen de prijskaartjes er nog aan.

Tip 2; Controleer of er geen gaatjes, scheuren of vlekken op zitten.

Omdat de prijzen zo laag zijn, kun je natuurlijk niet de beste kwaliteit verwachten. Controleer daardoor goed als je iets pakt of het nog wel heel is en of er geen vlekken, scheuren of gaatjes in zitten. Als je iets koopt waar meerdere onderdelen bij zitten, kijk dan ook of alles er nog bij zit. Sommige mensen vinden het kennelijk normaal op stiekem dingen te verwisselen. Kijk ook bij de schoenen of het hakje er wel goed op zit. Misschien denk je hier ook weer ‘Oh, het is maar 9 euro’ en denk je dat je het geld er na een keer dragen er al uit hebt. Kijk bij de schoenen ook of ze bij het passen als lekker/goed zitten. Uit mijn ervaring lopen de schoenen van Primark niet echt uit, al heb ik er maar 2 paar schoenen gekocht. Als je voelt dat de schoenen tijdens het passen al niet goed zitten, neem ze dan ook niet. De schoenentips zijn eigenlijk standaard en kun je overal gebruiken, maar let er bij Primark extra op.

Tip 3; Ga vroeg in de ochtend en ook niet in het weekend.

De Primark is altijd hartstikke druk, maar in de ochtenden valt het opzich nog wel mee. Tot een uur of 11/12 uur kan je nog aardig op je gemak winkelen. Daarna wordt het echt onwijs druk en kan je niet even dingen rustig bekijken. Ook heb ik wel eens mee gemaakt dat mensen spontaan beginnen te duwen, zodat ze er langs kunnen of ergens bij kunnen. Pas met dat soort dingen ook op je tas, zakkenroller zijn everywhere. Als je niet in de buurt van een Primark woont, heb je in de ochtend ook meer tijd om nog een beetje op je gemak de kleren te passen. In het weekend zou ik het niet eens proberen om naar de Primark te gaan. Als je ver woont, is het weekend natuurlijk makkelijker en soms ook je enige optie. Maar zo denken alle andere mensen die ver wonen ook. Het gevolg; een overvolle Primark met mensen die vastberaden zijn de winkel te verlaten met een tas vol spullen.

4. Pas op met accesoires.

Primark heeft een groot assortiment met leuke accesoires met leuke prijsjes. Maar kijk toch goed naar het product voordat je het in je mandje gooit. Ik ben een hele grote fan van leuke haaraccesoires en Primark heeft daar leuke dingen voor. Let bij de haarbanden erop dat de uiteinden niet te scherp zijn. Ik heb al een paar keer gehad dat de uiteinden zo scherp waren, dat het bijna begon te snijden, not so comfy. Bij de tassen moet je er echt even op letten dat de ritsen wel goed open en dicht gaan. Veel ritsen zijn vaak erg stroef, waardoor ze lastig open gaan. Bij de oorbellen moet je er ook even op letten dat de achterkantjes er nog opzitten, ik heb al een paar keer gehad dat die er niet meer opzaten.

Misschien even leuk; Ik maakte twee jaar geleden kennis met de Primark toen ik met de cruise naar Newcastle ging. We besloten om er een dagje winkelen van te maken en daar was ook een grote Primark. Ik had zo vee l dingen gekocht en ik moet ook toegeven dat het assortiment daar op de een of andere manier leuker was. Daarnaast ben ik een stuk of 3 keer naar een Primark in Nederland geweest. Meer dan genoeg als je het mij vraagt.

Dit waren mijn tips en ik hoop dat je er wat aan hebt. Deze tips kun je eigenlijk overal toepassen en liggen eerlijk gezegd ook voor de hand, maar bij de Primark moet je hier wel extra op letten.  Als jij nog handige tips heb, kan je ze natuurlijk achterlaten in een comment.

One thought on “Primark shoptips

  1. Ik ben op een paar van die dingen ook gaan letten!
    Ook dacht ik oohh goedkoop en toen ik weer in Limbo terug was bleek de broek niet te passen en een vestje nergens na te zitten..
    Gelukkig geen waste of money, heb er iemand anders mee blij gemaakt!

Geef een reactie

