# 1 single geboortejaar

Op Facebook is er een ware hype ontstaan om ‘Discover the #1 single in your country in the week you were born’. Ik vind dit erg leuk bedacht en aangezien ik bij andere al hele interessante nummers voorbij zag komen, besloot ik om die van mij ook op te zoeken.

Bij mij kwam er gelukkig een nummer uit die ik zelf ook nog harstikke leuk vind. Natuurlijk kan ik me er niks van herinnneren toen het nummer toendertijd werd uitgebracht, maar door de jaren heen heb ik het nummers alsnog vaak op de radio gehoord en kan ik inmiddels ook lekker mee bleren. Dit nummer kwam er bij mij uit.

Haddaway met het nummer ‘What is Love’. Je hebt het nummer vast wel eens op de radio gehoord, zo niet, dan kennen je ouders of oudere broers en zussen wel. Het is een heerlijke oldskool housemusic nummer en het blijft echt in je hoofd hangen. Ik weet eigenlijk wel zeker dat jij na het beluisteren van dit nummer jezelf een paar keer zal betrappen met zingen van ‘What is Love’ of ‘Ohhhh woooo woooo hoooo’ if you know what I mean.

Zo kom je er achter wat jou nummer 1 singlewas. Dit is hoe het volgens Facebook moet doen;

1. Discover the #1 single in your country in the week you were born

2. Find it on Youtube

3. Put it on your Facebook page without shame

Stel je bent in 1999 geboren, dan tik je in ‘ Top 40 1999’, scroll dan vervolgens naar beneden totdat je de Nederlands Wikipedia tegenkomt. Daar kan je namelijk zien welk nummer er in Nederland op nummero uno stond en in welke week. Zoek het nummer op Youtube op en plaats het op je Facebook(of niet).

Ik ben erg benieuwd naar wat jullie nummer 1 nummers zijn. Natuurlijk kan je het op Facebook met je vrienden en familie delen, maar misschien kan je het ook in een comment achterlaten? ;-)

5 thoughts on “# 1 single geboortejaar

Geef een reactie

