New Year’s Resolutions 2011

Dit jaar is echt zo snel voorbij gevlogen. Ik kan me nog precies herinneren wat ik in het eerste minuut van 2011 deed. Helaas begon het jaar niet goed voor mij, maar kort samengevat; 2011 was toch wel mijn jaar. Eind 2010 had ik mijn lijstje al klaar met de dingen die ik in 2011 wou bereiken en de dingen die wilde doen. Dit is een hele persoonlijke blog, maar ik wil het toch graag met jullie delen. Ik zal eerlijk toegeven dat ik een paar dingen van mijn lijstje niet zal delen, omdat die toch net iets te persoonlijk zijn. Ik zal het op volgorde op schrijven.  Het lijkt me leuk als jullie ook een paar dingen van jullie lijstje delen. Ik vind het namelijk erg leuk om te lezen wat andere mensen hebben bereikt en wat misschien niet is gelukt.

Punt 1; – Wel bereikt, alhoewel het altijd beter kan.

Punt 2; Mijn havo diploma halen

Yes! Dit is gelukkig gelukt. Ik heb er echt heel hard voor moeten werken, maar ik ben zo blij dat het allemaal voorbij is. Ik had voor de havo nog vmbo gedaan, maar ik wist nog niet welke opleiding ik wilde doen. Vandaar dat ik besloot om nog twee jaar de havo te doen. Het waren twee onwijs leuke jaren op een hele leuke school. Op mijn school werd ook veel aan muziek en drama gedaan, ik heb met (letterlijk) met plezier examen gedaan in drama. Als eindopdracht moesten we samen met een partner een monoloog opvoeren voor een professionele jury. Hoogtepunten; ‘Het Open Podium’, de open dagen, de drama lessen en vast nog meer, maar ik kan er even niet op komen…

Punt 3; Een leuke opleiding vinden

Yes! Ook gelukt. Ik wil nog niet delen welke opleiding ik doe, omdat mijn opleiding maar op een hogeschool wordt gegeven en uit privacy wil ik dit nog niet delen. Ik wist elke keer maar niet wat ik na de havo wilde doen. Toen ik eenmaal dacht dat ik een opleiding had gevonden, kwam ik even later weer een andere leuke(re) opleiding tegen. Het is een hele breede opleiding, waarbij je veel verschillende kanten mee op kunt. Een beetje rechten, economie, cultuur en talen, een echte mix van alles en nog wat. Het is een opleiding waarbij je ook de kans krijgt om een half jaar in het buitenland te studeren en een halfjaar in het buitenland stage te lopen.

Punt 4; Een leuk bijbaantje vinden

Mwaa… Half gelukt, I guess? Dit jaar heb ik eerst 3 maanden bij ‘Bagels & Beans’ gewerkt, maar ik vond het maar 10x niks. Ik mocht, als nieuweling, alle rotklusjes doen(lees; prullenbakken schoonmaken, de vaat de hele tijd in- en uit ruimen, na sluit nog eens bezemen en dweilen). Verder ben ik er ook achtergekomen door de horeca niks voor mij is. Ik vind het op z’n zachts gezegd gewoon vies om (vieze) borden van vreemde mensen aan te raken en schoon te maken, ook bestek, bekers, mokken etc. Daarnaast kreeg ik in die korte tijd last van mijn ruk en achillespees, omdat ik zo veel moest lopen en bukken etc. Daarnaast was het persooneel niet zo aardig, omdat ik vaak vroeg hoe dingen moesten en waar bepaalde dingen hoorde. Mijn baas had nota bene gezegd dat het allemaal hele aardige meiden zijn en dat ze je allemaal willen helpen en dat je alles kon vragen… Niet dus ;-)Momenteel werk ik als promoter en hostess voor een promotiebedrijf, waarbij ik voor hele leuke cosmetica merken mag werken. Het gaat hierbij echt om targets halen en het merk goed vertegenwoordigen. Ik heb het hier naar mijn zin en ik hoop dat ik het nog lang mag blijven doen. Nadelen; het verdient niet zo goed en je hebt geen vaste werk, maar dat maakt niet zo veel uit. Zolang ik het maar naar me zin heb.

Punt 5; Een blog starten

Yes! Nou kijk eens aan, dit is mijn blog! Ik dacht er serieus al jaren aan om een blog te starten, maar het kwam er maar niet van. Ik was altijd bang dat het niks zou worden en dat niemand mijn blog zou bezoeken. Achteraf ben ik natuurlijk erg blij dat ik toch met een blog ben begonnen. Ik had zoiets van, dat ik het altijd kon proberen en mocht het niks zijn, dan kan je ook weer stoppen. Alhoewel ik nog niet zo heel veel bezoekers heb, maakt dat helemaal niks uit. Ik vind het heerlijk om artikelen te schrijven en om de nieuwste dingen met jullie te delen. En wie weet wat de toekomst met zich mee brengt. Het schrijven van berichten, is echt mijn moment van de dag. Gewoon lekker schrijven en berichten posten. Works like therapy!

Punt 6; Meer tripjes maken en meer reizen.  

Yes! Ook gelukt, maar er kunnen natuurlijk altijd meer reisjes en tripjes bij. Ik ben dit jaar naar veel verschillende landen geweest. Ik wil hier nog een aparte blogpost van maken, vandaar dat ik het nog geheim hou. Maar ik kan je alvast verplakken, dat het stuk voor stuk hele leuke reizen/tripjes zijn geweest. To be continued

Punt 7;

Nope, deels niet gelukt. Alhoewel ik wel merk dat het steeds beter gaat.

Punt 9; Vaker naar familie gaan

Yes, gelukt! Ik ging altijd al vaak naar familie, maar ik vind het dat je nooit vaak genoeg kan gaan. Nou heb ik echt een mega familie en heb ik zeker niet iedereen gezien of even vaak gezien, maar dat maakt niet zo heel veel uit. Voor de mensen die echt dit bij je staat, maak je nou eenmaal tijd vrij. Ook ben ik wat kritischer geworden met familieleden die ik wel en niet wil zien. Er zitten een paar mensen toen, waarbij ik geen behoefte heb om ze te zien. Dat heb je nou eenmaal, als je een hele grote familie hebt.

Punt 10; Beter leren koken en veel bakken

Mwaa, deels gelukt. Ik heb dit jaar zeker veel aan bakken gedaan, maar ik had ook wat meer kunnen koken. Dit is zeker iets wat ik vaker ga doen en ik heb ook al heerlijke recepten gevonden die ik graag zou willen uitproberen. Bakken is daarnaast een van mijn hobby’s. Ik vind het heerlijk om lang in de keuken te staan bakken en dingen mooi te versieren. Het leukste is natuurlijk hoe mensen reageren:)

Punt 11; Vaker naar de kapper gaan

Helemaal niet gelukt. Ik schaam me hier eigenlijk best wel voor, maar ik vind het eigenlijk niet zo leuk en fijn om naar de kapper te gaan. Tot nu toe is mijn haar elke keer maar niet zo geknipt als hoe ik het wou. En elke keer weer kom ik chagi thuis, omdat ik niet blij ben met het resultaat. Ik heb ook echt geprobeerd om naar verschillende (duurdere en normale) kappers te gaan, maar ik vind het achteraf toch niet mooit. Het is altijd te kort, te veel laagjes, te lelijke plukken, rare plukken of kappers die zomaar ergens lokken eraf knippen… Achteraf kan je er toch niks meer aan doen, dus klagen heeft volgens mij ook niet zo veel zin. Mijn geld hoef ik ook niet terug, aangezien mijn haar daar ook niet beter van wordt. Hebben jullie hier nog tips voor?

Punt 12; Meer to-do lijstjes maken en me daar aan houden.

Fail! To do lijstjes werken bij mij niet. Het lukt met elke keer maar niet om me eraan te houden of er komt overwachts nog wat tussen. To do lijstjes maken met tijden lukt al helemaal niet… Ik onthoud altijd wel alle dingen die ik moet doen of schrijf het op in mijn agenda. Dat is voor mij voldoende.

Dit was mijn lijstje voor 2011. Dingen zoals afvallen, vaker naar de sportschool gaan, kwasten wassen etc. staan er niet op, omdat die eigenlijk vanzelfsprekend zijn. Bij mij zijn alle drie de voorbeelden trouwens niet gelukt:P

Voor nu, wil ik jullie allemaal een fijne oud- en nieuw wensen en natuurlijk een gelukkig nieuwjaar! Dat het een jaar mag worden vol leuke dingen, alle gezondheid en geluk en dat het lukt om de dingen te bereiken. See you in 2012!

Ik hoop dat jullie ook wat van jullie lijstjes willen delen:)

Geef een reactie

