Adventures with NS

Sinds een tijdje rij ik weer elke dag heen- en weer naar school en naar huis. De ene keer zit de trein propje vol en waarbij je dus lekker dicht op elkaar mag gaan staan. En zo komt het ook weer voor dat ik de enige ben in een coupe en alle vrijheid heb om te doen en laten wat ik wil. Maar in de meeste gevallen is het in de trein aardig druk, maar niet zo druk dat ik moet staan en  kon ik gelukkig nog wel op mijn luie kont zitten. Tot nu toe heb ik in al die keren dat ik met de trein ging aardig wat bizarre dingen meegemaakt, die ik maar al te graag met jullie wil delen. Ik ben van plan dit vaker te doen, maar voor nu zal ik even enkele voorbeelden geven.

Van de week zat ik in de trein op een plek waar vier mensen plaats konden nemen. Naast mij zat een vrouw uitgebreid haar krantje te lezen. Ze hield geen rekening met de ruimte dat ze in beslag nam, het krantje was  helemaal open, en ze zat heel charmant met haar benen wijd. Voor mij zat een jongen die halverwege realiseerde dat hij toch wat te weinig slaap had gehad en besloot een schoonheidsslaapje te doen. Maar dan wel met de mond wijd open en ‘headbangend’ met zijn hoofd. Even later had ik door dat hij een gat op zijn broek had bij zijn lul(Excuse my French?). Zoals de meeste jongens zat hij ook met zijn benen wijd en dat zorgde ervoor dat ik maar niet kon stoppen met kijken. Niet omdat ik erin geinteresseerd was, trust me, maar omdat het zo erg opviel. Ik bedoel, je hebt toch wel door dat er gat daar onder zit? Tocht het dan niet?

Een situatie dat als je op de vroege ochtend om 07.50 al in de trein zit ook erg vervelend is(en inmiddels al twee uur wakker bent), is dat er een schreeuwlelijk in hetzelfde coupe zit. Eentje die maar al te graag zin heeft in werk of school en kennelijk niet kan wachten totdat ze buiten is en verder kan gaan met bleren. Laatst was er een vrouw die aan het telefoneren was en kennelijk kon zij diegene aan de ander kant van de lijn niet verstaan. Ze bleef maar roepen ‘wat?, wat zeg je nou?, ik versta je niet’ etc. Kennelijk was het voor haar na een paar minuten nog steeds niet duidelijk dat het geen goed inhoudelijk gesprek zou worden en dat de rest van de mensen ook mee kon genieten met haar gebrabbel…

Of wat dacht je van de mensen die keihard hun neus ophalen in de trein? Ik vind dat persoonlijk gewoon verschrikkelijk goor. Je zit in de trein al zo dicht op elkaar en als er ook nog eens iemand naast je zit die zijn neus de hele tijd zo goor ophaalt, wordt het er niet beter op. Of mensen die hun neus snuiten en na afloop uitgebreid hun zakdoekje bekijken om te kijken wat voor kleur hun snot deze keer heeft. In de trein moet je nou eenmaal rekening houden en kennelijk heeft niet iedereen geleerd dat zulke dingen niet zo hygienisch zijn en dat niet iedereen om zulke geluidjes zitten te wachten.

Vond je dit een leuk stuk om te lezen? ‘Don’t worry, er komen nog meer ‘Adventures with NS’ posts!

2 thoughts on “Adventures with NS

  1. hahahaaaaa zaar ik ging helemaal stuk toen ik dit stukje net las!!
    ”… om te kijken welke kleur hun snot heeft…” hahaha heel grappig!

Geef een reactie

