G.I. Jane

Iedereen heeft wel iets waar hij/zij bang voor is of niet leuk vindt om te doen. Een van de dingen waar ik toch liever keihard voor weg ren zijn spinnen. Die vieze, kleine, grote, enge beesten die zich in de hoeken van de kamers vestigen. Of gewoon op alle gemak door je huiskamer lopen of in een web voor je deur hangen. Het was gisteren weer zo ver, er hingen twee(!!) spinnen met hun web in de ingang van de tuin. 

Als je mijn tuin binnen loopt heb je aan de linkerkant een schuur(pijp) en aan de rechterkant een mooi muurtje van hout met een boog naar de schuur. Gisterochtend stond ik om 08.00 buiten en wou ik de tuin uitlopen, maar tot mijn verbazing hingen er allemaal ‘draadjes’. Na nog een paar keer te hebben geknippert en nadat er een zachte gil uit mijn mond kwam, had ik door dat er twee (grote) spinnen hingen met meerdere webjes. Gewoon zo, van de linker naar de rechterkant, eentje boven en eentje beneden. Het was dus ook niet zo dat ik er even onderdoor kon kruipen. Ik was samen met mijn zus en geen van ons beide durfde er gewoon doorheen te lopen of ze even snel weg te halen(deze keer konden we niet bij de buurman aanbellen, omdat we nog in de tuin stonden en er dus ook niet uitkonden). Aangezien ik ergens moest zijn en we al een beetje aan de late kant waren, moesten we wat verzinnen. Het durde maar twee tellen tot dat mijn zus zei dat zij de spinnen sowieso niet zou weghalen en was ik dus de gelukkige die het mocht doen. There was no way on earth dat ik die krengen met mijn hand ging weghalen en ik moest dus opzoek naar de inner Crea Bea.

Ik had een geweldig idee en deed de schuurdeur open opzoek naar een bezem zodat ik die beesten weg kon halen. Maar aan de bezems(harken en scheppen) hing ook een spin… Ik wist dat ik iets anders moest bedenken en toen zag ik het voor me. Daar stond een grote sneeuwschep met een lange stok eraan, mijn nieuwe favoriete gereedschap en overigens mijn redmiddel van de dag. Ik liep als een badass richting de spinnen en keek goed hoe en waar ik tekeer moest gaan. Ik keek de spinnen nog eens heel boos aan en deed toen mijn ding. Met de schep drukte ik de eerste spin naar de grond, ha! dood , maar dat was dus niet zo. Dat beest probeerde mij te snel af te zijn door snel weer weg te lopen, maar ik liet me niet verslaan door een spin(wow, wat klinkt dat raar) en gebruikte al mijn kracht om dat ding plat te meppen. Het was eindelijk zo ver, 1-0 voor mij. On to the next one, volgens mij was de volgende spin erg geschrokken van mijn vorige actie en gaf zich al aardig snel over. Na een zachte spank met de schep lag de spin knock-out op de grond en konden wij gelukkig weer snel verder.

Je begrijpt nu vast wel dat ik me na afloop echt badass voelde. Normaal zou ik zo ver mogelijk uit de buurt van zo’n monster blijven of anders mijn vader roepen, maar dat kon nu dus niet. Twee dagen geleden hing er ook een spin in de ingang, maar toen had ik het geluk dat de buurman net buiten was en aan hem kon vragen of hij het weg kon halen. Hij lag overigens helemaal in een deuk, omdat ik het zelf niet durfde en deed dat beest in de plantenbak die dus op dat muurtje stond. Vandaar dat die spin er weer hing, hij nam gewoon revenge. Toen ik de tuin uit liep, liep ik erbij als G.I. Jane, inclusief stoere blik, met haar. Zie het maar voor je.

4 thoughts on “G.I. Jane

Geef een reactie

