FML-day

Iedereen heeft wel eens zo’n dag waarbij je zoiets hebt van ‘fml, fuck my life’. Vandaag was het voor mij weer zo ver, er ging van alles mis. De dag begon opzich goed. Ik hoefde pas om 10.30 te beginnen en ik kon daardoor nog een beetje uitslapen. Op school had ik een college van 90 minuten, ook nog te doen. Maar daarna begon het allemaal. Ik had na mijn eerste COTD(‘College of the Day’) 4,5 uur tussenuur voordat mijn volgende college, om 16.30, zou beginnen. Tja… wat doe je zo lang?

Huiswerk maken, presentaties in elkaar knutselen en teksten uit je hoofd leren had voor mij nog geen zin. Ik had simpelweg gewoon nog niks te doen. Samen met een vriendin besloten we om naar de stad te gaan. Het was de hele ochtend droog en twee tellen nadat we buiten waren begon het kei- en keihard te regenen. De liters water donderde naar beneden en daar stonden wij, heel zielig, buiten in de regen. Een paraplu gebruiken had ook geen zin, want het waaide ook nog eens hard en om een ‘paraplu-klapt-openen, wilt-niet-terug-klappen-en-iedereen-lacht-me-uit’ moment te voorkomen besloten we maar door de regen en wind snel naar de tram te lopen. Eenmaal in de tram was het weer droog en begon het zonnetje te schijnen, zomer!! Voor twee tellen… Toen we waren uitgestopt begon het weer keihard te regenen… Ik snap er niks meer van, rot weer.

Ik ben al heel lang  opzoek naar een mooie rode lippenstift en aangezien ik een sucka voor MAC(cosmetics, niet McDonalds) ben besloot ik om naar de MAC counter te gaan. Na een bezoekje aan de counter ga ik altijd met een tevreden gevoel(en een zwart tasje met makeup en een portemonnee lichter) verder. Maar deze keer ging het er heel anders aan toe. Er was maar een verkoper bij de counter en die was met een klant bezig. Het duurde langer dan een half uur en ze kwam niet eens even naar mij toe te komen om te zeggen dat het nog even zou duren of dat ze er zo aankwam. Nadat ze klaar was kwam ze in haar beste humeur naar mij toe of ik er inmiddels al uit was. Ik legde uit dat ik op zoek was naar de een rode lippenstift, dat niet al te rood is maar je wel goed ziet. Ze wees een paar kleuren aan en brabbelde iets met dat ze me niet kon helpen omdat ze nooit zo te werk gaan.. Huh? Hoor je dat juist niet wel te weten? Daarna sprak ze weer onbeschoft verder en ging ze maar door. Het valt allemaal reuze mee als je dit zo leest, maar je had er toch echt bij moeten zijn. Mijn vriendin was er gewoon stil van geworden en zei niks meer. Ik daarintegen pik dat niet, en besloot om er wat van terug te zeggen. Een verkoper heeft volgens mij nog nooit zo krengerig tegen mij gedaan en ik was al helemaal verbaasd dat er zo’n iemand bij de MAC werkt. Zij staan juist bekend om hun lieve en vooral behulpzame personeel. Jammer, erg jammer. Ik heb later trouwens bij de DA een hele mooie lipstick van ‘Clarins’ gekocht:)

Daarna gingen we naar ‘De Slegte’, omdat ik nog twee studieboeken moest kopen. Ze hadden een van de boeken, maar dat bleek uiteindelijk niet de goede druk te zijn. Rond 14.00 hadden we allebei wel een beetje honger en we besloten om naar Chinatown te gaan om sushi te eten. We kwamen aan bij een restaurantje waar je sushi van een kaart kon bestellen(en dus niet een vast bedrag hoeft te betalen). De schattige mevrouw bracht onze sushi en ik pakte gelijk mijn favoriete ‘Californian’ sushi. Voordat ik het in mijn mond wou stoppen bekeek ik het ware kunstwerkje nog een keer en daar zag ik het zitten. Guess what? Er zat een vieze kleine haar op mijn sushi! Ik ben alijd de gelukkige die iets in mijn eten mag vinden en deze keer was het dus weer een haar. We kregen gelukkig wel nieuwe:). Nadat we volgepropt waren en op het punt stonden te ontploffen van de sushi besloten we om weer even de stad te gaan. Maar aangezien het dessert mijn favoriete onderdeel van het eten is besloten we om bij een bakker een paar gebakjes te halen. Ik nam een petit fours en Zala(vriendin) een lemon cupcake. We gingen een stukje verder op een bankje zitten om in alle rust onze nomnomnommm moment mee te maken. Maar het ging weer mis. Omdat we allebei zo gierig waren en zo snel mogelijk de gebakjes wouden opeten, haalden we net iets te snel de gebakjes uit het zakje. Floep, voordat we het wisten lag het cupcakeje op de grond…

Eenmaal aangekomen op school moesten we nog even wachten tot dat college begon, prima we hadden toch niks beters te doen. Na school ging ik gelijk door naar het station om mijn trein van 07 over te pakken. Ik was er gelukkig al om 03 over, maar de trein kwam maar niet. En toen werd het omgeroepen ‘de trein richting blablabla van 18.07 komt te vervallen’. Ik kon wel door de grond zakken, aangezien ik erg moe was en snel naar huis wou. Het was ook nog eens koud op het station en er stond een aardige wind. De volgende trein zou om 18.23 komen en ik maar wachten, wachten en nog eens wachten. Ja hoor, daar verscheen het… 10 minuten vertraging. Op dat moment had ik al door dat dit echt niet mijn dag was en dat er van alles mis ging. Om 18.33 verscheen er eindelijk een trein voor mijn neus en kon ik instappen. De trein was propvol, aangezien er nog meer mensen stonden te wachten. Maar we reden maar niet weg en de conducteur riep toen iets om ‘een passagier is onwel geworden en heeft hulp nodig. Daardoor vertrekken we wat later’. Ik zag dat er aan de overkant een trein richting Schiphol ging en ik besloot die maar te nemen. Die vertrok trouwens wel op tijd:)

Twee uur later stond ik voor de deur en kon ik mijn sleutel maar niet in mijn grabbeltas vinden. Er was niemand thuis en daardoor kon ik niks anders doen dan op de stoep zitten en wachten. Gelukkig kon ik na een kwartier naar binnen. Later  op de avond besloot ik dit ‘FML’ artikel te schrijven. Halverwege schoof ik perongeluk met mijn hand over mijn muis en drukte ik op ‘backspace’. Tadaaaa de helft van de tekst was weg(vandaar dat het vandaag online komt). Ik had het helemaal gehad en besloot om maar naar bed te gaan. Wat kon er anders nog meer misgaan?

Het was dus echt een ‘FML-day’ en ik was zo blij dat het allemaal voorbij was. Deel je jou ‘fml day’ in een comment? Ik ben erg benieuwd!

Geef een reactie

