‘Five minute challenge’ Chocoladecake uit de magnetron

Elk meisje heeft wel eens van die momenten dat je het gevoel heb dat alleen maar chocola wilt/kan eten. Ik dus ook, maar aangezien ik niet altijd een blok chocola in de koelkast heb staan, heb ik een oplossing gevonden. Ook  heb ik een lichte bakverslaving en ik heb ook niet altijd tijd(en zin) om uitgebreid een verrukkelijke cake, waarbij je spontaan bij begint te kwijlen, te bakken. Op een van mijn favoriete blogs, http://kittehscupcakes.blogspot.com/, kwam ik deze challenge tegen. Ik heb het recept aangepast naar hoe ik het lekker vind en welke volgorde ik het handigst vind.

Ik laat je zien hoe je een chocoladecake kunt maken in de magnetron. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik er iets langer mee bezig was(dan 5 minuten) en dat ik het langer in de magnetron heb gelaten. Wat ik zelf van de cake vond vindt je onderaan. Bak je mee? Laat vooral weten of het bij jou is gelukt, ik ben erg beniewd.

Dit heb je allemaal nodig:

  • 4 eetlepels zelfrijzend bakmeel
  • 5 eetlepels suiker(ik heb er zelf 6 lepels in gedaan)
  • 2 eetlepels cacao(poeder)
  • 1 eetlepel olijfolie
  • 1 ei, los geroerd
  • 3 eetlepels melk
  • 2 volle eetlepels Nutella
  • 1 grote mok
  • 3 druppels vanille aroma(essence mag ook)

Doe het meel in je mok en voeg twee eetlepels melk toe. Goed roeren en zorg ervoor dat er geen klonten in zitten. Dit is namelijk jou moment om alle agressie van de dag los te roeren! Vervolgens doe je er twee eetlepels ei bij en roer het ‘beslag’ goed. Doe daarna de cacao, olie en suiker erbij. Weer goed roeren en doe de rest van het melk erbij. Nu doe je de twee volle eetlepels Nutella (niet stiekem de helft opeten) en de druppels vanille aroma erbij. Alles nogmaals goed roeren en zorg ervoor dat het een gladde beslag is. Let er ook op dat er helemaal onderaan geen wit bloem in blijven liggen. Doe het nu voor 4-5 minuten in de magnetron. Kijk af en toe of het al een beetje op een cake begint te lijken. Zo niet, doe het dan nog langer in de magnetron.

Goed roeren!!

Ik heb de cake ook gemaakt en bij mij is het niet helemaal gelukt, maar dat komt doordat je volgens het orginele recept eerste de meel, ei, cacao en olie moet roeren. Dat klopt niet helemaal, omdat als je meel met cacao mengt je alleen maar klodders krijgt. De cake zelf was opzich wel lekker, maar natuurlijk niet even lekker als een ‘normale’ cake. Bij mij lag er onderaan nog witte bloem, maar voor de rest was het opzich wel te doen. Als je net als mij wanhopig bent en je wilt even snel iets met chocola maken, dan is dit een prima recept.

Laat je weten of het is gelukt?

3 thoughts on “‘Five minute challenge’ Chocoladecake uit de magnetron

Geef een reactie

