Lets go shopping!

Winkelen is een van de dingen dat ik elke dag zou kunnen doen. Het liefst kleding en alle andere dingen die ik dan heel toevallig tegenkom. Maar elke keer als ik ga winkelen, denk de rest van Nederland precies hetzelfde. Je herkent het wel.

De H&M is een van de winkels waar ik altijd wel slaag en waar ze altijd leuke dingen hebben. Maar wat ik oh zo jammer vind is dat het er altijd zo druk is. Ik ben iemand die niet zo heel goed tegen drukte en hysterische mensen kan.. Zie het nu maar voor je hoe ik met alle angst van de wereld de H&M in loop, mijn ogen als verrekijker gebruik opzoek naar dat ene jurkje om zo veel mogelijk graaiende mensen te verwijderen en om dan ook nog eens naar de paskamer te gaan om te kijken of ik dat ene jurkje over mijn kont krijg…

Na alle H&M chaos loop ik door naar de V&D om even naar de Jane Norman en de Sephora te gaan. Eenmaal binnen krijg ik eerder het idee dat ik in een sauna ben, dan in een warenhuis.  Ach, het zal wel aan mij liggen, want aan de rest van de mensen te zien ben ik de enige die van binnen kookt. In de Sephora word ik aangezien als een crimineel in spé dat elk moment een Chanel lipstick kan gaan stelen. Snel de winkel uit en hup naar boven naar Jane Norman.

Het is al een gedoe opzich om de goede roltrap naar boven te vinden. Elke keer weer krijg ik het voor elkaar om aan de  verkeerde kant te staan en moet ik helemaal een kilometer omlopen om bij de goede roltrap te komen. Eenmaal boven loop ik gelijk door naar de JN. Als ik naar de prijskaartjes kijk is het  het moment om keihard weg te rennen.. Mijn arme studentenrekening kan de prijskaartjes niet aan. De meeste simpele topjes en jurkjes zijn 1000x zo duur als normaal. Raar, heel erg raar.

In het algemeen heb ik ook nog eens het een en ander te vertellen over kleding passen in de kledinghokjes. Ik heb er simpelweg een hekel aan. Het is eng, confronterend en veels te krap. Ten eerste moet je eerst een halfuur wachten totdat je eindelijk kan gaan passen. In de rij heb je een stapel kleren aan je arm hangen en hoe langer je wacht, hoe meer leuke dingen je tegenkomt die je eerst niet had gezien. Je kan alleen niet uit de rij, dat zou namelijk betekenen dat je weer een half uur van je kostbare tijd verspilt, wachtend in een rij. Een rij waarin je staat te wachten om iets te passen en waarvan je nog niet eens zeker weet of het je wel past en of je het gaat kopen. What a waste of time! Daar had je niet aan gedacht, he?

Ik ben van de week tot een conclusie gekomen dat het voor mij beter is om online te winkelen. Lekker vanuit de luie stoel op je dikke ass op alle gemak winkelen. Het enige wat je hoeft te doen is op je muisknop klikken en hupsakee het ligt in je winkelmandje. Je kan ondertussen nog gewoon je nagels lakken, je tandenpoetsen of gewoon naar je scherm staren. Who cares? Je hoeft niet in de rij te staan, bij de pashokjes te wachten of je verrekijker te gebruiken opzoek naar dat ene jurkje. Ook hoef je je niet druk te maken om de zware tassen, het wordt gewoon lekker bezorgd.

Ik zit nu nog een op twee pakketjes te wachten en ik kan niet wachten totdat de bezorger weer voor de deur staat. Ik ben altijd zo blij om hem te zien! Elke keer heeft hij wat leuks bij zich en kan ik weer een huppeltje maken als ik mijn pakket in mijn handen heb.:)

Geef een reactie

