Irritaties in de bus

Ik reis bijna dagelijks met het OV, dat komt doordat ik nog geen rijbewijs heb, maar ook omdat ik veels te lui ben om te fietsen(lopen? Ik loop al naar de bushalte, dat is meer dan genoeg.). Ik ben iemand die altijd netjes alle oudere en mensen die slecht te been zijn voor laat gaan. Eenmaal ingestapt groet ik de buschauffeur netjes met ‘goedemorgen’ of ‘goedemiddag’ en scan dan pas mijn geliefde OV-Chipkaart. Vervolgens ga ik ergens zitten en hou ik netjes mijn tas op mijn schoot. Als ik mijn Ipod oordoppen in mijn oor heb gepropt, zorg ik ervoor dat de rest geen last heeft van mijn muziek. Wel zo netjes en normaal toch?

Dacht het niet joh! Ik irriteer me kapot aan de aso’ s die ook met het OV gaan. Wat dacht je van de gangsters, die zo lomp mogelijk de bus instappen. Vervolgens hun kaart scannen en dan met een pokerface gelijk naar achteren lopen. Het liefst hebben ze ook nog eens keihard muziek opstaan waarbij je alleen ‘yo yo yo, thug life’ en dat soort onzin hoort.  Hebben ze echt niet door dat ze ongelooflijk irritant bezig zijn? Of doen ze het juist expres?

We hebben ook nog de zogenaamde ‘zaken’ mensen die in pak en met een koffertje doen alsof ze veel beter dan de rest zijn. Het liefst hebben ze dat niemand naast hun komt zitten, want dan kom je de dicht in hun ‘comfort zone’ en dat vinden ze eng. Als je netjes vraagt of je op de stoel naast hen mag zitten, kijken ze je aan alsof je een of andere brabbeltaal spreekt.

Maar waar ik me het meest aan irriteer zijn de mensen die bellen. Als je aan het bellen bent en je praat zacht of je zegt dat je later terug belt, dan is het niet zo heel erg, maar sommige mensen bleren net iets te hard. Soms praten ze ook nog eens in een andere taal en bovendien gaan de gesprekken nergens over. En als het wel ergens over gaat, wil ik weten wat diegene aan de andere kant van de telefoon voor nuttigs te melden heeft, zodat mijn tijd in de bus weer wat aangenamer wordt.

Tegenwoordig is de bus ook een geschikt middel om je dierentuin mee op reis te nemen. Niets is erger dan een hond die aan de achterkant van je schoen sabbelt. Ik kwam laatst een vrouw tegen die een kinderwagen bij zich had en ik ging er natuurlijk van uit dat er lief, klein en schattig kindje in zou zitten.  Maar nee hoor, ook dit was een hond. De hond was de hele tijd aan het blaffen en de vrouw sprak in het Engels tegen haar hond… Weirdo? Ook kwam ik een keer jongen in de bus tegen die een hond bij zich had dat eerder op een wolf leek en bijna groter dan hem was. Ik heb verder niks tegen honden hoor :)

Toe maar, lucht je hart. Waar irriteer jij je nou het meest aan in de bus?

5 thoughts on “Irritaties in de bus

  1. Hey Zarina! Heb je page vandaag voor ’t eerst bezocht en heb het na het lezen van dit artikel meteen gefaved. Komt er nog meer?
    Ff wat anders, kan je wat meer over jezelf vertellen in je “about” gedeelte?
    xx
    Alina.

    • Hey Alina, wat leuk! Dank je wel:) Er komt zeker nog meer, dus kom sowieso weer terug. Ik ben nog met mijn ‘about’ stukje bezig en dat komt snel online, misschien vandaag nog. Het duurde even omdat ik WordPress nog even moest uitvinden:P

  2. Hahahaa zaar, ik lag helemaal dubbel toen ik dit las!!!

    ”(lopen? Ik loop al naar de bushalte, dat is meer dan genoeg.)”
    ”Wat dacht je van de gangsters, lomp, pokerface, ‘yo yo yo, thug life’ ”
    ”Tegenwoordig is de bus ook een geschikte middel om je dierentuin mee op reis te nemen”

    Echt typisch zarina dit hahaha! Maar je hebt wel helemaal gelijk dude, goed stukje :D
    xxxx

  3. hahah grappig stukje!
    Ik ben blij dat ik niet meer met de bus/trein hoef te reizen, wat had ik er een verschrikkelijke hekel aan met slecht weer en van die volle bussen waar de ramen heerlijk beslaan van alle hijgende mensen op een hoopje.
    Waar ik mij het meest aan irriteerde was (groepjes) luidruchtige tieners (12-15 jaar meestal ).
    Of mensen die oma’s en opa’s niet laten zitten als er verder geen plek meer is.
    Ik laat altijd ouderen zitten op mijn plek, maar ik vraag nooit of ik mag gaan zitten als er een plekje naast iemand vrij is, er staat geen naam op de stoel toch (of is dit asociaal :P? )

    • Dank je wel:) Het blijft inderdaad vervelend, maar voor mij kan het helaas niet anders… De groepjes zijn inderdaad ook irritant en dat ze oudere niet laten zitten vind ik echt belachelijk. Nee hoor, helemaal niet asociaal, het zou juist van zelfsprekend moeten zijn!

Geef een reactie

