Naar de sportschool? Nee, dank je:)

De een vindt het leuk, de ander heeft zoiets van ‘mwaa… omdat het moet’ en ik?? Ik heb er simpelweg gewoon een hekel aan. Maar dan ook echt een H-E-K-E-L. Ik ga elke keer met zo een tegenzin naar de sportschool, maar de vetrollen gaan helaas niet vanzelf weg. Lees je mee hoe het erbij aan toe gaat?

 Het begint al bij het uitzoeken van mijn sportkleding. ‘Hier lijk ik nog dikker in’, ‘ de broek hangt te losjes’, ‘mijn schoenen passen er niet bij’ of gewoon ‘ik heb geen zin om me om te kleden’. Zo erg gaat het er bij dus aan toe, maar dat is nog niet alles. Nee nee, naar de sportschool toe gaan, dat is pas erg! Ik moet een hele eind(lees 8 minuten) met de fiets of als mijn zus zin heeft(nooit?) 5 minuten met de auto. Lopend naar de sportschool laat ik gewoon buiten beschouwing, dat kan gewoon niet. Als ik bij het gebouw ben aangekomen en in de lift ben gestapt, kijk ik nog even in alle spiegels of mijn haar nog wel goed zit. Ik bedoel,  je weet maar nooit wie je (lekker zweterig) op de sportschool tegenkomt, toch?

Eenmaal aangekomen op de sportschool, loop ik rustig een kleedkamer binnen om netjes mijn spullen in een kluisje op te bergen. Maar eerst word ik geconfronteerd door de naakte dames die daar zonder enige schaamte rondlopen voor of na het douchen. Ik voel me daar gewoon niet zo op mijn gemak bij, kan toch? Voordat ik mijn spullen kan opbergen moet ik eerst nog even helemaal opzoek naar een € 1 muntje. Pfff alle dingen vooraf zijn al gedaan, nu nog gaan sporten.

Ik heb mezelf altijd voorgenomen dat als ik op de sportschool ben, ik minimaal een uurtje(50 minuten is ook prima) moet sporten. Zo gezegd, zo gedaan, toch? Met alle tegenzin loop ik de eerste zaal binnen waar de loopbanden staan. Dat is echt niks voor mij, op naar boven waar andere cardiotoestellen staan. Met de trap… (warming-up, check!). Het eerste toestel dat ik tegenkom is een crosstrainer… Na 10 minuten keihard crossen voel ik me stoer genoeg om te stoppen. Nog 40 minuten te gaan en het volgende toestel is een roeitoestel. Je kan erbij zitten, je benen gaan vanzelf mee en je hoeft alleen maar aan dat ding te trekken, perfect! Na 10 minuten naar de klok en naar mensen kijken die zich helemaal kapot sporten vind ik het meer dan genoeg.  Aan de linkerkant heb je nog een zaal waar alle ‘kweek-spieren’ toestellen staan. De  soon to be  mannen die daar sporten zijn nog het enige leuke van de 50 minuten die maar niet voorbij gaan.

Ik ga toch maar weer naar beneden en loop weer terug naar de zaal waar de loopbanden staan. Zal ik dan toch maar even een poging maken? Nehh, liever niet. Achterin zijn twee toestellen verstopt die er wel interessant uitzien en ik besluit om dat even te proberen. Na vijf minuten heb ik eindelijk door hoe dat toestel werkt en kunnen we aan de slag. De rest van de tijd zal ik maar op de ‘ Trimbclimber’ bergen moeten beklimmen. Tot mijn allergrootste verbazing heb ik dit gewoon 25 minuten gedaan! Toen ik zag dat de tijd voorbij was ben ik als een gek terug naar de kleedkamer gegaan om mijn spullen weer te pakken. De blote dames kunnen mij nu helemaal niks meer schelen, het is allemaal voorbij!. Ik, van alle mensen op de wereld, heb het gewoon volgehouden om 50 minuten te sporten!! Woot woot!

Ik boek trouwens al wel enige vooruitgang. Ik ben gisteren weer na twee maanden(normaal duurt langer) naar de sportschool geweest én ik heb ook nog eens met een spinningclass meegedaan. Ik voelde mijn kont na afloop niet meer zitten en mijn haar was helemaal gepluist van het zweten(ieuw!). Maar ik moet eerlijk toegeven, het voelde daarna toch wel heerlijk.

Misschien nog even leuk om mee te delen. Ik ben vorig jaar 22x keer naar de sportschool geweest. Nou klinkt dat natuurlijk erg veel, maar het is gemiddeld 1,8 keer per maand… Dan wordt de € 45 per maand dat ik betaal voor mijn abbonement toch wel erg veel.

Wat vindt jij van de sportschool? Ga je er wel elke keer met plezier heen of ben je net zoals mij?

2 thoughts on “Naar de sportschool? Nee, dank je:)

  1. Erg leuk geschreven! Ik sport zelf niet. Als ik eenmaal aan het sporten ben vind ik het wel leuk, maar vaak heb ik er van te voren totaal geen zin in, haha! Ik moet echt een sport gaan zoeken van mezelf, of naar de sportschool gaan. Op een of andere manier vind ik na het lezen van jouw verhaal de sportschool best leuk klinken, haha! Kan ik je blog volgen via bloglovin?

    • Dank je wel! Ik moet ook echt vaker naar de sportschool gaan, maar op de een of andere manier lukt het maar niet… Je kan mij zeker op bloglovin’ volgen. Rechts boven de titel van dit artikel zie je een icoon waar je op kan klikken.

Geef een reactie

